top of page
Ara
  • Yazarın fotoğrafıDefne Can Öztürk

Kitap Önerilerim ve Kitap Okuma Alışkanlığı

Güncelleme tarihi: 3 Mar 2021



Kitap okumayı sever misiniz? Bence eğer ilginizi çekebilecek türde bir kitap varsa siz de seversiniz. Kitap okumak insanın zekasını geliştirir, yeni bilgiler öğretir. Birçok faydası vardır. Bazı insanlar size şu sözü söylüyor mu? Kitap oku, hiç kitap okumuyorsun veya kitap okumayı herkes sever ve çok faydalıdır. Eğer siz de kitap okumaktan hoşlanmıyorsanız veya sıkılıyorsanız bu sözler sizi sinirlendirebilir. Benim de kitap okumayı sevmediğim günler oldu. Dikkat ederseniz günler dedim çünkü hayatımın sonuna kadar kitap okumaktan hoşlanmayan biri olmak istemezdim. Çünkü kitap okumak çok önemlidir. Kitap okumak istiyorsanız ve okuduğunuzda sıkılıyorsanız şunları yapabilirsiniz; 1- İlginizi çekebilecek türde kitaplar alın. 2- Kitap okurken '' Yine sıkılacağım, hiç eğlenceli bir kitap değil, okumak istemiyorum, şu sayfayı da okuyayım hemen bırakacağım'' gibi sözler söylemeyin. Bu sözleri eğer tekrar tekrar söylerseniz hem kitap okumaktan nefret edecek bir hal alacaksınız hem de kitap okumak istediğiniz zaman bile okuma hevesiniz kırıldığı için okumak istemeyeceksiniz. 3- Kitap okurken gürültülü ve kitap okumanın dışında dikkatinizi dağıtacak işlerin yapıldığı ortamlarda bulunmayın. Sessiz, sakin ve konsantrasyonunuzu bozmayacak bir ortamda kitap okuyun. Gürültülü ortamda ne okuduğunuzu anlamazsınız ve kitap okumanın dışında dikkatinizi dağıtacak işlerin yapıldığı ortamlarda da konsantrasyonunuz bozulur ve yine bir şey anlamazsınız. 4- Kitap okurken anlayarak okuyun. Dudağınızı oynatarak okumayın. Çok fazla sesli bir şekilde de okumayın. Kitap okurken önemli olan çok sayfa okumak ve çabucak bitirmek değil anlayarak okumaktır. Anlayarak okursanız gerçekten kitap okumuş olursunuz. Kitap okurken önemli olan çok sayfa okumak ve çabucak bitirmek değil anlayarak okumaktır derken az sayfa okuyun ve 1 yılda bitirseniz de sorun değil demek istemiyorum. Anlayarak okursanız zaten kitabın sayfasına göre normal bir zamanda bitirirsiniz. Tabii önce kitap okuma alışkanlığı kazanmak gerek. Önceden kitap okumadığınız ve yeni okumaya başladığınızda örneğin 2 haftada bitirilecek bir kitabı 4 haftada bitiriyorsanız moralinizi bozmayın. Kitap okuma alışkanlığını kazandığınızda normal bir zamanda da bitireceksiniz. 5- Kitap okurken kendinizi motive edin. Mutlu bir şekilde başlayın. 6- Bir kitap bitirdiğinizde kitaptan neler çıkardınız, ne anlatıyordu, kitabın ana fikri neydi gibi soruları kendinize sorun ki kitabı anlayıp anlamadığınız test etmiş olun. Eğer yapmak istediğiniz bir şey varsa önce inanmalı sonra da çaba harcamalısınız. Şimdi kitap okuma alışkanlığından bahsetmişken ben de size okuduğum kitaplardan kitap önerileri yapacağım. İlk olarak en sevdiğim kitabı söylemek istiyorum. 80 Günde Devri Alem: Jules Verne. Bu kitapta Phileas Fogg adında bir adamın girdiği bir iddia üzerine uşağı Passeportaut ile 80 günde Dünya'yı dolaşıyor ve Dünya'yı dolaşırken yaşadığı maceralardan söz ediliyor. Gerçekten bu kitaba bayılıyorum. Bu kitabın kısaltılmışını okumuştum ayrıca bu kitabı tam 2 kez okudum. Size de ilk olarak bundan bahsetmek istedim. İkinci olarak Tom Sawyer'ın Maceraları kitabından söz edeceğim. Tom Sawyer adlı bir çocuktan ve yaşadığı olaylardan bahsediyor. Bu kitabı da önerebilirim. Üçüncü olarak da İki Yıl Okul Tatili kitabından bahsedeceğim. Bu kitapta da çocukların adaya düşerek iki yıl orada kalarak verdiği mücadeleyi ve maceraları anlatıyor. Bu kitabın yazarı da Jules Verne. Ben genelde romanları ve tiyatro kitaplarını seviyorum. Şimdi size bir tiyatro kitabından bahsedeceğim. Belki içinizde tiyatroyu seven veya merak eden kişiler vardır. Hamlet adlı bir kitaptan söz edeceğim. Bu kitapta Hamlet adında bir genç vardır ve babası ölmüştür. Annesi ise Hamlet'in amcası ile evlenmiştir. Amcası ise Hamlet'in babasını öldürmüştür. Hamlet'in bir gün karşısına babasının hayaleti çıkar ve babası amcasını öldürmesini söyler. Hamlet bunu yapamaz. Ophelia adlı bir kıza aşıktır ve o da Hamlet'e. Fakat kavuşamazlar. Böyle bir tiyatrodur ve ben çok beğendim. Çok duygulandım ama gerçekten. Başka bir tiyatro kitabından da söz edeceğim. Bir Yaz Gecesi Rüyası adlı kitaptan söz edeyim. Burada iki geç vardır Hermia ve Lysander adında. Bu iki gencin yaşadıkları olaylar anlatılmaktadır. Yine çok güzel bir tiyatro kitabıdır. Bu sefer bir romandan bahsedeceğim. Oz büyücüsü adında. Burada Dorothy adında ailesini kaybetmiş ve teyze ile eniştesiyle yaşamaktadır. Yaşadıkları yerde her yer gridir. Sonra bir kasırga olur ve Dorothy köpeği Toto'yla yalnız kalır. Bir sürü diyar gezer ve insan olmayan varlıklarla arkadaşlıklar edinir. Burada yaşanan maceraları anlatan bir kitaptır. Benim önerebileceğim kitaplar bunlarla sınırlı değil elbette ama şimdilik bu kadar. Ay'a Yolculuk, Elbid Avcısı, Kafka: Dönüşüm, Otostopçunun Galaksi Rehberi, Montaigne: Denemeler kitaplarını da okuyabilirsiniz. Kitap okumayı ihmal etmeyin, okudukça insan gelişir ve yeni şeyler öğrenir. Kitap okumanın dışında film veya dizi izlemek de çok önemlidir. Tabii televizyondaki saçma sapan dizler ve filmlerden bahsetmiyorum. Bir diğer yazımda film önerilerimden bahsedeceğim. Kendinize iyi bakın ve kitap okuyun. Eminim ki sevdiğiniz ve iyi bir kitabı okuduğunuzda 15 dakika çoktan geçmiş olacak.




9 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Haberler:James Webb Uzay Teleskobu

24 Aralık 2021, evrenin değiştiği gün olarak tarihe geçecek! Çünkü dünyanın en gelişmiş ve en büyük teleskobu uzaya gönderilecek. Hubble...

Comments


Yazı: Blog2_Post
bottom of page